Vergi Ziyaı Cezalarında Hangi Hallerde Tekerrür Uygulanamaz

1- Aynı inceleme raporuna veya aynı incelemede tanzim edilen farklı tür raporlara ya da aynı sevke dayanan takdir komisyonu kararlarına dayanılarak kesilen VZC’ler için,

2- Süresinde verilmemiş farklı dönem veya yıllara ait aynı zamanda verilen muhtelif vergi beyannameleri için kesilen VZC’ler için,

3- Dayanak (ilk) vergi ziyaı cezasına karşı henüz dava açma süresi geçmemiş veya açılan davanın görüldüğü sırada kesilen VZC’ler için,

4- Zaman aşımı süresi içerisinde herhangi bir dönem için kesilen dayanak (ilk) vergi ziyaı cezası kesinleşse dahi kesinleştiği yıl içinde kesilen VZC’lerde,

5- Zaman aşımına uğramamış dayanak (ilk) vergi ziyaı cezasının dönemi ne olursa olsun ihbarnamenin tebliğ edildiği yılda dava açılmamış veya kesilen ceza ödenmiş olsa bile dava açılmadığı veya cezanın ödendiği yılı takip eden yılın başından itibaren beş yıl sonra kesilecek VZC’lerde,

6- Önceki veya sonraki VZC’lerin sebebi geç veya eksik tahakkuk eden verginin zaman aşımına uğramış olması halinde,

TEKERRÜR UYGULANAMAZ.